Az RSOE 1998-99-ben, a dunai rendszer mintájára indította el a Balatoni Információs és Segélyhívó Rendszer fejlesztését.
A cél a vízen tartózkodók, a fürdőzők és hajósok, biztonságának növelését, valamint egy közösségi, az önkormányzatok és más együttműködők kommunikációs igényeit is kielégítő információs rendszer kialakítása volt.A BISR alapvetően kettő - egy nautikai információs és segélyhívó, valamint egy közösségi célú - elemből épült fel és működik jelenleg is.
A segélyhívó rendszerrel egyidőben indult meg a BalaTrönk nevű közösségi rádiórendszer fejlesztése is. Az erőforráshatékony, trönkölt üzemű, két bázisállomásból álló rendszer kiépítése révén egy olyan rendszer állt fel a Balaton régióban, mely egyben tudott kiszolgálni különböző hírközlési igényeket:
- a vízimentés irányításának koordinációja a Balatoni Vízirendészeti Rendőrkapitányság és a VMSZ között - közvetlen kapcsolattartás a vízimentő szervezetek és a Mentőszolgálat között - polgárőr szervezetek kommunikációjának segítése - önkormányzati feladatok, önkormányzati cégek hírközlésének segítése - vitorlás és tó átúszó versenyek kommunikációjának segítése - egyéb rendezvények kommunikációjának segítése - a régióban működő civil szervezetek kommunikációs igényeinek szolgálata
Fontos tudni, hogy a rendszer-, illetve egyes szolgáltatásai csak és kizárólag az üzemeltető által a rendszerben adminisztrált (szigorú autentikáción átesett) készülékekkel vehető igénybe.
A szolgáltatási hierarchiában minden egyes felhasználó részére a fejlesztés befejezését követően a következő szolgáltatások fognak rendelkezésre állni: - 365 napos, 24 órás rendelkezésre állás; - nyalábolt (trönkölt) csoportkommunikáció a teljes lefedett területen; - lokális csoport kommunikáció a Csopak-Csákányhegy, Fonyód-Várhegy, Balatonföldvár Kilátó telephelyeken működő bázisállomásokkal; - roaming csoport kommunikáció a Balaton teljes területén; - a rendezvények és más csatlakozó felhasználói csoportok (előfizetői közösségek) számára kiterjesztett területi lefedettség a keleti-, középső- és nyugati medencében - egyéni hívás lehetősége - a felhasználói csoport igényei és/vagy korlátozásai szerint; - információs és segélyhívó szolgáltatás; - forgalmi adatok naplózása; - a kommunikáció rögzítése; - elveszett rádióterminálok kitiltása a rendszerből, vagy a beszédcsoport irányítói jogosultsága alapján a hozzá rendelt terminálok kitiltása és engedélyezése.
Egyedi megállapodással igénybe vehető szolgáltatások: - terminál nevek (alias) meghatározása és alkalmazása; - kommunikációs csoportok létrehozása és módosítása meghatározott terminálokkal; - pásztázás meghatározott beszédcsoport között; - analóg VHF rádiócsatornák alkalmazása elkülönülő rádióengedély alapján; - a terminálok éves felülvizsgálata, az akkumulátorok kapacitás ellenőrzése, regenerálása.
Az RSOE 1998-99-ben, a dunai rendszer mintájára indította el a Balatoni Információs és Segélyhívó Rendszer fejlesztését.
A cél a vízen tartózkodók, a fürdőzők és hajósok, biztonságának növelését, valamint egy közösségi, az önkormányzatok és más együttműködők kommunikációs igényeit is kielégítő információs rendszer kialakítása volt.A BISR alapvetően kettő - egy nautikai információs és segélyhívó, valamint egy közösségi célú - elemből épült fel és működik jelenleg is.
A segélyhívó rendszerrel egyidőben indult meg a BalaTrönk nevű közösségi rádiórendszer fejlesztése is. Az erőforráshatékony, trönkölt üzemű, két bázisállomásból álló rendszer kiépítése révén egy olyan rendszer állt fel a Balaton régióban, mely egyben tudott kiszolgálni különböző hírközlési igényeket:
- a vízimentés irányításának koordinációja a Balatoni Vízirendészeti Rendőrkapitányság és a VMSZ között - közvetlen kapcsolattartás a vízimentő szervezetek és a Mentőszolgálat között - polgárőr szervezetek kommunikációjának segítése - önkormányzati feladatok, önkormányzati cégek hírközlésének segítése - vitorlás és tó átúszó versenyek kommunikációjának segítése - egyéb rendezvények kommunikációjának segítése - a régióban működő civil szervezetek kommunikációs igényeinek szolgálata
Fontos tudni, hogy a rendszer-, illetve egyes szolgáltatásai csak és kizárólag az üzemeltető által a rendszerben adminisztrált (szigorú autentikáción átesett) készülékekkel vehető igénybe.
A szolgáltatási hierarchiában minden egyes felhasználó részére a fejlesztés befejezését követően a következő szolgáltatások fognak rendelkezésre állni: - 365 napos, 24 órás rendelkezésre állás; - nyalábolt (trönkölt) csoportkommunikáció a teljes lefedett területen; - lokális csoport kommunikáció a Csopak-Csákányhegy, Fonyód-Várhegy, Balatonföldvár Kilátó telephelyeken működő bázisállomásokkal; - roaming csoport kommunikáció a Balaton teljes területén; - a rendezvények és más csatlakozó felhasználói csoportok (előfizetői közösségek) számára kiterjesztett területi lefedettség a keleti-, középső- és nyugati medencében - egyéni hívás lehetősége - a felhasználói csoport igényei és/vagy korlátozásai szerint; - információs és segélyhívó szolgáltatás; - forgalmi adatok naplózása; - a kommunikáció rögzítése; - elveszett rádióterminálok kitiltása a rendszerből, vagy a beszédcsoport irányítói jogosultsága alapján a hozzá rendelt terminálok kitiltása és engedélyezése.
Egyedi megállapodással igénybe vehető szolgáltatások: - terminál nevek (alias) meghatározása és alkalmazása; - kommunikációs csoportok létrehozása és módosítása meghatározott terminálokkal; - pásztázás meghatározott beszédcsoport között; - analóg VHF rádiócsatornák alkalmazása elkülönülő rádióengedély alapján; - a terminálok éves felülvizsgálata, az akkumulátorok kapacitás ellenőrzése, regenerálása.
Az RSOE 1998-99-ben, a dunai rendszer mintájára indította el a Balatoni Információs és Segélyhívó Rendszer fejlesztését.
A cél a vízen tartózkodók, a fürdőzők és hajósok, biztonságának növelését, valamint egy közösségi, az önkormányzatok és más együttműködők kommunikációs igényeit is kielégítő információs rendszer kialakítása volt. A BISR alapvetően kettő - egy nautikai információs és segélyhívó, valamint egy közösségi célú - elemből épült fel és működik jelenleg is.
A segélyhívó rendszerrel egyidőben indult meg a BalaTrönk nevű közösségi rádiórendszer fejlesztése is. Az erőforráshatékony, trönkölt üzemű, két bázisállomásból álló rendszer kiépítése révén egy olyan rendszer állt fel a Balaton régióban, mely egyben tudott kiszolgálni különböző hírközlési igényeket:
- a vízimentés irányításának koordinációja a Balatoni Vízirendészeti Rendőrkapitányság és a VMSZ között - közvetlen kapcsolattartás a vízimentő szervezetek és a Mentőszolgálat között - polgárőr szervezetek kommunikációjának segítése - önkormányzati feladatok, önkormányzati cégek hírközlésének segítése - vitorlás és tó átúszó versenyek kommunikációjának segítése - egyéb rendezvények kommunikációjának segítése - a régióban működő civil szervezetek kommunikációs igényeinek szolgálata
Fontos tudni, hogy a rendszer-, illetve egyes szolgáltatásai csak és kizárólag az üzemeltető által a rendszerben adminisztrált (szigorú autentikáción átesett) készülékekkel vehető igénybe.
A szolgáltatási hierarchiában minden egyes felhasználó részére a fejlesztés befejezését követően a következő szolgáltatások fognak rendelkezésre állni: - 365 napos, 24 órás rendelkezésre állás; - nyalábolt (trönkölt) csoportkommunikáció a teljes lefedett területen; - lokális csoport kommunikáció a Csopak-Csákányhegy, Fonyód-Várhegy, Balatonföldvár Kilátó telephelyeken működő bázisállomásokkal; - roaming csoport kommunikáció a Balaton teljes területén; - a rendezvények és más csatlakozó felhasználói csoportok (előfizetői közösségek) számára kiterjesztett területi lefedettség a keleti-, középső- és nyugati medencében - egyéni hívás lehetősége - a felhasználói csoport igényei és/vagy korlátozásai szerint; - információs és segélyhívó szolgáltatás; - forgalmi adatok naplózása; - a kommunikáció rögzítése; - elveszett rádióterminálok kitiltása a rendszerből, vagy a beszédcsoport irányítói jogosultsága alapján a hozzá rendelt terminálok kitiltása és engedélyezése.
Egyedi megállapodással igénybe vehető szolgáltatások: - terminál nevek (alias) meghatározása és alkalmazása; - kommunikációs csoportok létrehozása és módosítása meghatározott terminálokkal; - pásztázás meghatározott beszédcsoport között; - analóg VHF rádiócsatornák alkalmazása elkülönülő rádióengedély alapján; - a terminálok éves felülvizsgálata, az akkumulátorok kapacitás ellenőrzése, regenerálása.
Az RSOE 1998-99-ben, a dunai rendszer mintájára indította el a Balatoni Információs és Segélyhívó Rendszer fejlesztését.
A cél a vízen tartózkodók, a fürdőzők és hajósok, biztonságának növelését, valamint egy közösségi, az önkormányzatok és más együttműködők kommunikációs igényeit is kielégítő információs rendszer kialakítása volt. A BISR alapvetően kettő - egy nautikai információs és segélyhívó, valamint egy közösségi célú - elemből épült fel és működik jelenleg is.
A segélyhívó rendszerrel egyidőben indult meg a BalaTrönk nevű közösségi rádiórendszer fejlesztése is. Az erőforráshatékony, trönkölt üzemű, két bázisállomásból álló rendszer kiépítése révén egy olyan rendszer állt fel a Balaton régióban, mely egyben tudott kiszolgálni különböző hírközlési igényeket:
- a vízimentés irányításának koordinációja a Balatoni Vízirendészeti Rendőrkapitányság és a VMSZ között - közvetlen kapcsolattartás a vízimentő szervezetek és a Mentőszolgálat között - polgárőr szervezetek kommunikációjának segítése - önkormányzati feladatok, önkormányzati cégek hírközlésének segítése - vitorlás és tó átúszó versenyek kommunikációjának segítése - egyéb rendezvények kommunikációjának segítése - a régióban működő civil szervezetek kommunikációs igényeinek szolgálata
Fontos tudni, hogy a rendszer-, illetve egyes szolgáltatásai csak és kizárólag az üzemeltető által a rendszerben adminisztrált (szigorú autentikáción átesett) készülékekkel vehető igénybe.
A szolgáltatási hierarchiában minden egyes felhasználó részére a fejlesztés befejezését követően a következő szolgáltatások fognak rendelkezésre állni: - 365 napos, 24 órás rendelkezésre állás; - nyalábolt (trönkölt) csoportkommunikáció a teljes lefedett területen; - lokális csoport kommunikáció a Csopak-Csákányhegy, Fonyód-Várhegy, Balatonföldvár Kilátó telephelyeken működő bázisállomásokkal; - roaming csoport kommunikáció a Balaton teljes területén; - a rendezvények és más csatlakozó felhasználói csoportok (előfizetői közösségek) számára kiterjesztett területi lefedettség a keleti-, középső- és nyugati medencében - egyéni hívás lehetősége - a felhasználói csoport igényei és/vagy korlátozásai szerint; - információs és segélyhívó szolgáltatás; - forgalmi adatok naplózása; - a kommunikáció rögzítése; - elveszett rádióterminálok kitiltása a rendszerből, vagy a beszédcsoport irányítói jogosultsága alapján a hozzá rendelt terminálok kitiltása és engedélyezése.
Egyedi megállapodással igénybe vehető szolgáltatások: - terminál nevek (alias) meghatározása és alkalmazása; - kommunikációs csoportok létrehozása és módosítása meghatározott terminálokkal; - pásztázás meghatározott beszédcsoport között; - analóg VHF rádiócsatornák alkalmazása elkülönülő rádióengedély alapján; - a terminálok éves felülvizsgálata, az akkumulátorok kapacitás ellenőrzése, regenerálása.